به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، چهل و چهارمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی روز گذشته با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه ایران در ساختمان کریمه حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

معتز آقایی دبیر کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه ایران در گفت و گویی ابراز کرد: بررسی فاز دوم طرح من قرآن را دوست دارم که از یک سال پیش آغاز به کار کرده و در سالروز ولادت امام رضا علیه السلام جشن یک سالگی این طرح خواهد بود اولین موضوع این نشست بود.

وی افزود: فاز اول طرح من قرآن را دوست دارم آموزش روخوانی و روان خوانی قران کریم بود و فاز دوم این طرح آموزش تجوید الصلاة است که در ۱۴ جلسه ۶ تا ۷ دقیقه ای در سایت بارگذاری خواهد شد و تمام مزایایی که برای فاز اول بوده مانند داشتن مربی پشتیبان، امتحان آنلاین، ارائه گواهی نامه معتبر و شرکت در قرعه کشی در مناسبت های مهم در فاز دوم نیز خواهد بود.

دبیر کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران ادامه داد: ما در یک سال گذشته در قالب فاز اول طرح من قرآن را دوست دارم چهار قرعه کشی داشتیم که در هر قرعه کشی به ۱۴ نفر جایزه یک میلیون تومانی و به یک نفر جایزه ۱۴ میلیون تومانی داده شده است.

وی ادامه داد: دستور بعدی این نشست بررسی اجرای برنامه های مشترک دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر در آستان های مقدس ایران بود که پیشنهاد شد به نوعی مناسک سازی  صورت بگیرد و برای مثال زیارت امیرالمؤمنین که بیش از ۷۰ آیه قرآن در رابطه با ولایت در خود جای داده است در تمامی اعتاب مقدسه به صورت همزمان قرائت و آیات قرآن این زیارت نامه توسط یک قاری برجسته و با صوت زیبا تلاوت شود.

آقایی افزود: طرح دیگر دهه ولایت که می تواند به صورت مشترک در اعتاب مقدسه برگزار شود حفظ، قرائت و حفظ ترجمه زیارت جامعه کبیره در سالروز ولادت امام هادی علیه السلام است و از دیگر برنامه های دهه ولایت نیز می توان به شرح و تفسیر آیات مربوط به ولایت و تلاوت این آیات در کرسی های تلاوت اعتاب مقدس نام برد.

وی با اشاره به طرح تابلوهای نمایشگاهی که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه طرحی شده و در بقاع متبرکه نسب می‌شود، گفت: این تابلو ها حاوی آیات ولایت است و داستان کوتاهی پیرامون هر آیه در این تابلوها نگاشته می‌شود و از محتوای این آیات و داستان ها یک مسابقه برگزار خواهد شد.

دبیر کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه ایران ادامه داد: همچنین در این نشست پیشنهاد شد که در شب ولادت امام رضا علیه السلام اعتاب مقدسه همزمان کرسی تلاوتی را بعد از نماز مغرب و عشا داشته باشند و گوشه هایی از این کرسی تلاوت در رادیو و تلوزیون منعکس شود.

وی افزود: آخرین موضوع ۴۴مین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران نیز پیرامون معرفی یک قاری راتب در اعتاب مقدسه سراسر کشور بود که هفته ای یک روز و یا یک شب به صورت مرتب کرسی قرائت داشته باشد.

گفتنی است این کارگروه با حضور حجت الاسلام سیدمسعود نیریان از آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سیداحمد مشرف از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، عباس سلیمی، معتز آقایی، حجت الله میرزایی و محسن اسماعیلی از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، معصومی از مسجد مقدس جمکران، سیدمحمد موسوی‌متقی از سازمان اوقاف و امور خیریه و اسماعیل شادآلویی از بعثه مقام معظم رهبری به ریاست عباس سلیمی برگزار شد.